Виконайте тестові завдання

Тести для перевірки знань до теми «Особистість»

1. Немовля є:

а) особистістю;

б) індивідуальністю;

в) індивідом.

2. Які з названих властивостей обумовлені головним чином соціальними чинниками:

а) авторитет;

б) темперамент;

в) задатки;

г) знання.

3. Які з названих властивостей обумовлені головним чином біологічними чинниками:

а) світогляд;

б) інстинкти;

в) переконання;

г) тип нервової системи.

4. Які з перерахованих характеристик належать до людини як до особистості:

а) цілеспрямованість;

б) середній зріст;

в) суспільна активність;

г) інстинкт.

5. Які з перерахованих характеристик належать до людини як до індивіда:

а) задатки;

б) моральна вихованість;

в) чесність;

г) голубі очі.

6. Теорію ієрархії потреб, де найвищий рівень займає потреба в самоактуалізації, розробив:

а) Фройд З.;

б) Маслоу А.;

в) Роджерс К.;

7. Підкресліть правильне  твердження:

а) кожна людина є особистістю;

б) дитина вже народжується з досить розвинутою самосвідомістю;

в) особистістю не народжуються, нею стають.

8. Особистість це:

а) біологічно активна істота;

б) системна соціальна характеристика індивіда;

в) риси, які відрізняють одну людину від іншої.

9. Поняття «особистість»:

а) більш широке, ніж поняття «людина»;

б) більш вузьке, ніж поняття «людина»;

в) ці поняття рівнозначні.

10. Індивідуальність це:

а) біологічно активна істота.

б) риси, які відрізняють одну людину від іншої,  неповторність, оригінальність людини;

в) людина, як соціальна істота.

11. Розвиток це:

а) крок назад, регрес;

б)  прискорення, швидкість;

в) кількісні і якісні зміни.

12. Підструктура спрямованості включає:

а) знання та вміння;

б) ідеали, цінності;

в) вікові і статеві особливості.

13. Підструктура форм відображення включає:

а) темперамент;

б) потреби;

в) особливості психічних процесів особистості.

14. Біологічно обумовлена підструктура включає:

а) знання та вміння;

б) темперамент, вікові та статеві зміни;

в) спрямованість особистості.

15. Психічна стійкість це:

а) цілеспрямованість;

б) вихованість;

в) урівноваженість, опірність.

16. Активність це:

а) здатність нести в собі потенціал сили, енергії, творчості;

б) прагнення до усталеного способу життя;

в) відповідальність.

17. Когнітивний розвиток це:

а) формування Я концепції особистості;

б) розвиток психічних процесів;

в) зміна ваги, зросту.

18. Психосоціальний розвиток це:

а) анатомо-фізіологічне дозрівання організму;

б) формування Я концепції, засвоєння соціальних ролей;

в)  розвиток уваги.

19. Хто розробив структуру особистості, в якій визначено досвід як структурний елемент:

а)  С. Рубінштейн;

б) З. Фройд;

в) К. Платонов.

20. На розвиток особистості впливає:

а) спадковість;

б) середовище;

в) біологічні, соціальні фактори та активність.

 

 Відповіді надсилайте на електонну адресу  

 palagutaalona@gmail.com

 

Завдання до теми «Соціалізація особистості»

Завдання № 1.

 

«Продовж речення»

1.    Відносно стійка сукупність людей, пов’язаних між собою спільними цінностями, цілями, системою взаємовпливів, спільною діяльністю…..

 

2.    Все, що відбувається з групою протягом її існування – керівництво, лідерство, конфлікти, вироблення норм….

 

3.    Певні правила, що встановлені, відпрацьовані та прийняті групою….

 

4.    Місце (позиція) особи в суспільному просторі….

 

5.    Нормативно заданий зразок поведінки, що очікують від людини, яка займає ту чи іншу позицію в групі….

 

6.    Добре знайомі між собою люди, об’єднані спільними цілями, інтересами, які постійно взаємодіють між собою, утворюють ….. групу

 

7.    Групи, у яких окремі їх члени можуть особисто не бути знайомі один з одним…

 

8.     Групи, у яких кожен член може знати кожну іншу людину, але не може відстежити реакцію кожного з них на окремий елемент своєї поведінки…

 

9.    Об’єднання людей на ґрунті реальних відносин (ділових або особистих)…

 

10.                  Група, яка не має юридично зафіксованого статусу, виникає на основі симпатії, зближення поглядів…

 

Завдання № 2.

 

Поміркуйте та дайте письмову відповідь на питання: як інститути соціалізації (сім’я, дошкільна установа, ЗМІ впливають на соціалізацію особистості). З’ясуйте позитивний та негативний вплив цих інститутів.

Завдання №3.

Знайти методи  вивчення міжособистісних стосунків у групі. Законспектувати в зошити для лекційних робіт (метод «Соціометрія», метод «Референтометрія»).

 

Завдання № 4.

Підготувати інформаційне повідомлення «Рівні розвитку групи» за А. М. Лутошкіним. Визначити на якому етапі розвитку знаходиться ваша група за цією класифікацією рівнів груп.

 

Завдання № 5.

Скласти поради для наставника групи по згуртуванню студентської групи.

 

Завдання  № 6.

Опрацюйте матеріал «Лідерство та керівництво» за посиланням https://web.posibnyky.vntu.edu.ua/icgn/3prishak_psihologiya_ch1/133.html. З’ясуйте, чи однаковими за значенням є поняття «лідер»  та «керівник».

Заповніть таблицю:

 

Стиль  керівництва та його характеристика 

Переваги стилю

Недоліки стилю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді надсилайте на електонну адресу 

 

 palagutaalona@gmail.com

 

 

                                              Виконайте завдання до теми "Спілкування"

1.    Форма активності людини, що проявляється у встановленні контактів між людьми, у результаті якого здійснюється вплив однієї людини на іншу, сприйняття іншої людини, обмін інформацією та взаємодія – _________________________________________

2.         Спілкування, що здійснюється за допомогою мови та мовлення – ___________________________

3.         Спілкування, що здійснюється за допомогою міміки, жестів, пантоміміки – ______________________

4.    Соціальне положення особистості у соціальному просторі, її своєрідна соціальна "вага", що визначає її права, обов'язки та привілеї у соціумі – _____________________

5.    Поведінка, очікувана від того, хто має певний соціальний статус – __________________________

6.    Цей вид мовлення розгортається як розмова між двома чи кількома особами. Це мовлення не планують. В ньому широко використовують невербальні засоби комунікації. Це _________________

7.    Процес спілкування з відсутнім співрозмовником за допомогою писемних текстів. Це ________________________ мовлення.

8.    Вид мовлення, який є засобом внутрішньої підготовки до діяльності __________________________

9.    Функція спілкування, яка охоплює все, що має відношення до передачі і прийому інформації:

а) регулятивно-комунікативна;

б) афективно-комунікативна;

в) інформаційно-комунікативна.

10. Спілкування, характерне для первинних груп, у яких всі члени підтримують між собою безпосередні контакти:

а) між групове спілкування;

б) особистісно-групове спілкування;

в) міжособистісне спілкування;

г) опосередковане спілкування.

11. Комунікація, в яку включена проміжна ланка (третя особа), технічний засіб або матеріальна річ ________________________________________________

12. Спілкування, при якому зміст теми розмови залишається нерозкритим _________________________

13. Спілкування, яке передбачає участь у цьому процесі двох спільностей, кожна з яких обстоює свою позицію , або ж групи намагаються досягти консенсусу:

а) міжособистісне спілкування;

б) між групове спілкування;

в) невербальне спілкування;

г) безпосереднє спілкування.

14. Функція спілкування, що визначає емоційне ставлення особистості до явищ навколишнього світу _______________________________________________________________

15. Дистанція, яка не усвідомлено встановлюється між людьми _______________________________

16. Дистанція, більша ніж 3, 7 м, характеризується виступом перед аудиторією ___________________

17. Дистанція близько 0, 5 м, на якій спілкуються люди, пов’язані довірливими стосунками __________

18. Жести, що замінюють мовлення у спілкуванні:

а) підкреслюючі;

б) модальні;

в)комунікативні;

19. Жести, що посилюють мовний контекст ______________________________________________

20. Жести розпачу, здивування, відрази, незадоволення відносяться до:

а) комунікативних;

б)модальних;

в) підкреслюючих.

                                                            

                                                               Додаткові завдання до теми

       1.     Складіть правила, які допоможуть вам спілкуватися продуктивно з іншими людьми.

      2.   Продовжити речення:

-         Цей вид мовлення розгортається як розмова між двома чи кількома особами. Це мовлення не планують. В ньому широко використовують невербальні засоби комунікації. Це ……….

-         Процес спілкування з відсутнім співрозмовником за допомогою писемних текстів. Це …… мовлення.

-         Вид мовлення, який є засобом внутрішньої підготовки до діяльності…….

 3.  Які поради можна дати студентам що до розвитку зв’язного мовлення?